26.02.2017
19:00
Klub Żak

PREMIERY / "Obieg człowieka w przyrodzie" Natalia Rytelewska-Chilczuk / "I goIŋdeepe/andence" Daniela Komędera, Dmytro Grynov

rezydencja/premiera 2017 / Gdański Festiwal Tańca

BILETY
20 zł / 15 zł - Karta Do Kultury* / 10 zł – uczniowie*, studenci*, seniorzy / 5 zł – Karta Dużej Rodziny* / 3 zł – Karta Tancerza*


Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00; w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasę otwieramy 30 minut przed seansem).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Płatność za bilety i karnety gotówką lub kartą. Bilety bez zniżek można nabywać w naszym sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl.

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie. 

Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.
Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie. 
Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca nie są numerowane. 
W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych.

*wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)

OBIEG CZŁOWIEKA W PRZYRODZIE / koncept, choreografia, wykonanie: Natalia Rytelewska-Chilczuk / współpraca artystyczna: Marc Vanrunxt / 15min

Węgiel jest jednym z podstawowych budulców organizmów, nasza 
gospodarka energetyczna bazuje na węglu a spalanie węgla jest
główną przyczyną zanieczyszczenia powietrza. Czy żyjemy w świecie zdominowanym przez węgiel? Czy obieg węgla w przyrodzie to cykl życia człowieka? Czy możemy uciec od industrializacji i powrócić na łono przyrody?
Idea projektu narodziła się w czasie rocznego stypednium w Niemczech, kiedy Natalia zjechała 1000 m pod powierzchnię ziemi do czynnej kopalni obserwowac pracę górników przy wydobyciu węgla kamiennego. Jej marzeniem jest realizacja performance'ów tanecznych na terenach byłych elektrowni i kopalni, podobnie jak ma miejsce w Zeche Zollverein w Essen.


I GOINDEEPE/ANDANCE / koncept, choreografia, wykonanie: Daniela Komędera, Dmytro Grynov / współpraca artystyczna: Marc Vanrunxt / kostiumy: Patrycja Piwocz / scenografia: Małgorzata Iwaniuk / 35min

Głosi prawdę tę, która była niedostępna”- mówiła Hanka Skarżanka o teatrze niezależnym. Czy zdarzenie w którym uczestniczysz sprawia, że jesteś wolny? Chcemy zaprosić do wspólnej dyskusji o sprawach ważnych, o emocjach. O doświadczeniach nas samych.

Projekt zasadza się na współpracy pomiędzy artystami dwóch krajów słowia ńskich: Polski i Ukrainy. Jest próbą rzetelnego spojrzenia na obecną sytuację kulturową i polityczną, której artyści doświadczają w procesie niezależnego wyrażania swoich myśli i uczuc nie tylko na scenie, ale również w życiu. 


Natalia Rytelewska-Chilczuk – studentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, absolwentka Międzywydziałowych Studiów Ochrony Środowiska i Kulturoznawstwa. W swojej twórczości łączy środowisko z kulturą. Uczestniczka kursu internetowego Creative Site Specific Dance and Performance. Doświadczenie taneczne zdobywała m.in. w gdańskiej i warszawskiej OSB oraz na Międzynarodowych Konferencjach Tańca Współczesnego w Bytomiu na warsztatach z Jackiem Łumińskim, Slavą Krichmarievem, Victorią Fox i innymi.

Daniela Komędera – w trakcie studiów tańczyła w spektaklach Jacka Łumińskiego: dyplomowym Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie- rozłącznie Magdalenę i z Lubelskim Teatrem Tańca Święto wiosny, oraz była współtwórcą spektakli Heimsuchung/Nawiedzenie w Monachium, który zdobył Złotą Maskę - nagrodę Marszałka Województwa Śląskiego oraz Zrabowali mi składaka powstałego w trakcie rezydencji w Gdańskim klubie Żak, prezentowanym między innymi na Festival Dei Due Mondi w Spoleto. Tancerka w przedstawieniach Macieja Kuźmińskiego Room 40, który otrzymał nagrodę publiczności na Polskiej Platformie Tańca oraz Różnica i Powtórzenie, współpracuje także z Teatrem Amareya i Dada von Bzdülöw. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Prezydenta Miasta Bielska-Białej.

Dmytro Grynov – tancerz teatrów w Polsce, Rosji i na Ukrainie, działa także jako niezależny wykonawca. W ostatnich kilku latach pracował z tancerzami i choreografami z Batsheva Dance Company, Gothenburg Operans Danskompani, Ultima Vez, Korzo, takimi jak: Erez Zohar Yaniv Abraham, Guy Shomroni, Jim de Block, Jasper van Luijk, Zebastian mente Maligna. Kształcił się również w holenderskiej pantomimie, teatrze fizycznym, countertechnique, aktorstwie, balecie oraz nowoczesnych stylach tańca. Uczył się pod okiem - byłych tancerzy Nederlands Dans Theater (Ivan Perez Joerri DUBB, Marina Mascarell, Sarah Murphy, Karolina Mancuso).

Marc Vanrunxt – tancerz i choreograf. Bada granice tańca i choreografii, biorąc pod uwagę możliwości ludzkiego ciała. Swój artystyczny słownik czerpie z tradycji punkowej i ekspresjonizmu abstrakcyjnego. Jest zapraszany jako pedagog i konsultant przez Royal Conservatory w Antwerpii, P.A.R.T.S., Roya Petersa, Ann Van Den Broek, Jana Martensa, KASK, Royal Academy for Fine Arts w Ghent i wielu innych.