Solo Dance Contest 2025 | Dzień 1. (22.09)
SOLO DANCE CONTEST
Podczas 14. edycji międzynarodowego konkursu na najlepsze solowe spektakle zobaczymy 23 solowe prace wybrane w otwartym konkursie spośród ponad 160 zgłoszeń z całego świata.
Dla festiwalowej publiczności 4 dni konkursowych prezentacji będą okazją do zobaczenia przekroju międzynarodowej sceny tańca, w wykonaniu najbardziej obiecujących tancerek i tancerzy z 13 krajów (m.in z Kanady, Chin, Meksyku, Włoch, Finlandii, Hiszpanii i Holandii). Dla uczestniczących osób będzie to natomiast szansa na zdobycie I, II i III nagrody, przyznanych przez międzynarodowe Jury oraz nagrody publiczności. Pula nagród wynosi aż 6 000 EUR.
III nagroda w konkursie, czyli Nagroda Marszałka Województwa Pomorskiego, w wysokości 1 000 EUR została ufundowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Dzień 1. (22.09) | 18:00
Marine Fernandez „Centifolia”, 15 min. (FR/LT)
Centifolia (róża stulistna) to najpiękniejsza róża w ogrodzie. Rozsiewa wokół siebie piękno i zapach. Jednak z czasem jej płatki opadną, łodyga się pochyli, a pozostaną tylko kolce. Solo prezentuje refleksję nad zmienną relacją kobiet z ich ciałem, analizując wpływy społeczne i kulturowe, które kształtują sposób, w jaki kobiety są postrzegane — i jak same siebie postrzegają na przestrzeni życia. Mierząc się z napięciem między zewnętrznymi oczekiwaniami, a wewnętrzną ewolucją tożsamości.
Aleth Berenice Heger-Hedløy „Questioning Purity”, 11 min. (DE/UK)
„Questioning Purity” bada, w jaki sposób podświadome nawyki przenikają do cielesności i ujawniają się w fizyczności ciała. Solo stawia pytanie: co dzieje się z naszym ciałem, gdy nawyki, które początkowo były naturalną odpowiedzią na konkretną potrzebę i pełniły funkcję mechanizmu obronnego, z czasem stają się nieproduktywne lub wręcz szkodliwe.
Weronika Kosmus „Don't fall asleep”, chor. Joanna Nadrowska, 7 min. (PL)
Etiuda „Don't fall asleep" jest impresją na temat zjawiska overthinking, zwanego paraliżem analitycznym, powodowanym dysfunkcjonalnymi wzorcami myślenia. Obsesyjnie nawracające intruzywne myśli, pojawiają się mimowolnie tworząc niepokój oraz lęki, często doprowadzając do bezsenności. Ciągła analiza natrętnych myśli została przeniesiona na język choreograficzny i na abstrakcyjny koncept sceniczny.
Fiia Lamminen „A thousand memories from the past”, 9 min. (FIN)
Czy można zostawić za sobą przeszłość, czy zawsze będzie nam ona towarzyszyć? Solo zanurza się w odmętach ludzkiego umysłu i bada wpływ naszych doświadczeń, emocji i upływu czasu na teraźniejszość. Kiedy zacierają się granice czasu, chwilowe impulsy oraz powracające myśli rodzą się do życia w ruchu ciała, w którym przeszłość jest nie tylko wspomnieniem, ale żywą częścią teraźniejszości.
Lili Eva Irmeli Oksanen „Pump and run”, 6 min (DE)
Przemoc seksualna wciąż jest wszechobecna na całym świecie, a mimo to często pozostaje tematem tabu. „Pump and run.” bada, jak można mówić o złości, niesprawiedliwości i intymności w kontekście performatywnym.
Robert Prein „Burden of the City”, 9 min (NL)
Solo „Burden of the City” kwestionuje świat, który zbudowaliśmy. Czy stworzyliśmy system, który nas wzbogaca, czy taki, który tylko nas ogranicza? Poprzez instynktowne połączenie ruchu, muzyki i surowych emocji, ten utwór zmusza publiczność do refleksji: czy wznieśliśmy się wyżej, czy raczej upadliśmy?
Luisa Rivas „Void”, 9 min. (MEX/DE)
„Void” to szczera eksploracja wewnętrznych zmagań i osobistego rozwoju. To także refleksja nad niekończącym się dążeniem do samoakceptacji i spokoju oraz nad świadomością, że poszukiwane odpowiedzi można znaleźć tylko w sobie. Poprzez ruch Luisa Rivas wyraża drogę do ponownego połączenia się z samą sobą po utracie kontaktu ze swoją tożsamością.
Bilety trafią do sprzedaży 4 sierpnia.